torsdag 23 februari 2012

Värme, huevärk och klinik

Observerade Speechclinic. Individuell terapi med strokepatienterna som var på gruppterapin i måndags. Lite tungt, lite intressant, lite trist. Jag bytte till mer audiologi nästa vecka istället för detta. Sedan hade vi research and evidence based practices. Först presenterade studenterna olika artiklar inom områden de själva valde. De utvärderade kvalitén och presenterade resultaten. Några föredrag var riktigt intressanta, t.ex. om tinnitusprogram i hörapparater eller musikspelare som använder sig av musik eller toner, typ Widex Zen.


Efter det gick vi in på statistik. De hade ett litet quiz där studenterna fick klicka på olika svarsalternativ med fjärrkontroller. Vid fyra var mitt hue fullt så jag gick hem. 


Det var varmt. Jag kände mig litta ensam. Var helt färdig när jag kom hem så jag vilade lite på soffan och glodde på en dokumentar på svt-play om 80-talstidningen OKEJ. Sedan blev jag hungrig så jag gick å åt en burgare. Like you do. Testade sen den lokala puben. Har numera avverkat ett till av mina mål; att ta en öl på en klassisk amerikansk långsmal bar. Sedan gick jag hem och somnade på soffan. När John och Donmienne kom hem från klättringen (som jag var för trött för att hänga med på) var jag visst helt väck för jag hade tydligen snackat svenska med dem. 

Avslutade dagen med att kolla på en dokumentär om Delfiner. 

1 kommentar:

  1. Jag skulle vilja göra en dokumentär om män med ansiktsbehåring, som lyckas prata om en tidning med idolbilder riktade till barn i unga tonåren, på ett sätt som gör att det låter sjukt subversivt, svårt, avant-garde och genialt. Man kan ju inte annat än sucka lite avundsjukt.
    Men ändå är delfiner bättre. :)

    SvaraRadera