torsdag 16 februari 2012

hearing aids, festivalstamning och judar

Idag observerade jag klinik, vilket bestod i att folja en forstaarsstudent for horapparatutprovningar. Den forsta hade riktigt dalig horsel men var vass pa att lasa lappar. Hon var pa aterbesok med sina nya Oticon Acta. Det gick bra.

Den andra patienten var audiologistudent. Dar holl vi pa i flera timmar och hade en riktigt experimentiell session for att komma till bukt med en distande hogtalare som lat "crunchy". Fem personer satt i rummet och det var bade larorikt och en skrattfest. Resound Alera var det som gallde. Vi diskuterade ocksa en vuxen patient med psykogen HNS, ovanligt och intressant!

Deras utrustning for horselgangsmatning var valdigt smidig och vi kunde koppla in horlurar for att som audionom kunna lyssna direkt inne i horselgangen. Pa sa vis kan vi uppleva precis hur det later for patienten. Vadda "crunchy" liksom? Sa da vet man vad patienten upplever mycket battre. Ge mig en Audioscan Verifit NU! Kostar bara 14000$.

Det var arbetsmarknadsdag pa campus. Manga utstallare, men inga audiologijobb. Dock massa army, navy, security och police.

Det far nog allt bli en matavslutning pa varje blogginlagg. Sa, here goes:
Varje torsdag staller de upp en massa mattalt pa campus. Som malmofestivalens matstand med mat fran varldens alla horn, fast sjukt mycket battre! Jag kakade ostafrikansk mat med linser, bonor, majs, grillat kott, ris och grejjer. Jattegott och lyxigt. Satte mig pa en grasplatt i solen och at. Tydligen hade jag satt mig vid "jewish friends"skylten. Lite lustigt tyckte jag, som inte ar religios alls.

4 kommentarer:

  1. Skönt ändå att du inte råkat sätta dig vid en "jewish enemies"-skylt.

    Bra blogg!

    SvaraRadera
  2. NICE, gud vad mysigt det är att läsa om vad du gör!
    Den där lektionen i ped.aud är jag lite avundsjuk på.. fick ni material kan du la spara lite tä mä`? så är jag snäll jättelänge sen?

    Hopp och skutt, jag saknar dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sparar allt jag far, och tar anteckningar :)

      Radera