söndag 19 februari 2012

Söndagsutlfykt!

Jag och Donmienne tog bilen ner till Ocean Beach och käkade frukost på hennes australienska kompis fik. Jag åt en väldigt amerikansk chili and cheeseomelett och hash browns. Sådär gott. Ocean Beach var najs dock. Det var enorma vågor som slog emot högt upp på den gigantiska piren. Glodde i en enorm second hanbutik med en massa massa inredningsprylar, både skitfint, fin skit och bara skit. Köpte en insektsbrosch i guld. Bra att ha. Sedan körde vi upp till fyren som ligger längst upp, längst ut på en landtipp så att man ser ut över hela staden, bukten, stilla havet och hela världen! Det var en fantastisk utsikt på denna strålande februaridag.

In i bilen igen och ner till Silver Strand och Hotel del Coronado. Hotellet byggdes kring sekelskiftet och stranden är väldigt bred och lång. Sjukt bred och lång. Där skulle jag bara vilja springa springa springa. Hade jag bott i San Diego hade jag varit marathonlöpare. Husen nere vid havet är stora och dyra men ingen verkar bo där.

Sedan drog vi till In and out och käkade hamburgare. Inte så gott, Burger Loung var mycket bättre. Efter lite knixande hittade vi fram till en gitarraffär. Där hade de gitarrer. Jag köpte ingen. Därpå drog vi till en stor galleria. Jag ville testa på en riktig galleria. Det var sådär. Så vi drog till Goodwill som är typ som Humana second hand.

Så går en dag i våra liv och kommer aldrig åter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar