lördag 18 februari 2012

I öknen kan ingen höra dig skrika

Igår åt jag en klassisk amerikansk hamburgare med pommes, lökringar och en pale ale till. Gott! Det var en bra avslutning på en rätt trist dag. Bara en sån sak jag kände att jag behövde avverka over here.

Idag stack jag och Donmienne ut till Anza Borregoöknen med hennes kompis Dan. John var uppe i bergen och vandrade i snö. Coolt att de har så olika förhållanden i samma område på samma gång. Vi letade upp lite olika gamla målningar på klippor och gropar i stenar som indianer gjort för länge sen. Vi såg en del helt fantastiska utsikter ut över dalarna. En massa kaktusar, några kaniner, ännu fler coola (och sjukt vassa) kaktusar, sten och sand. Men också en fantastisk stillsam tystnad. Ingen vind, ingen trafik, ingenting! Det var skönt. Vi promenerade och klättrade typ 7-8 kilometer. Dan märkte ut lite platser med sin GPS och gömde små lådor till sina kursdeltagare som han nästa helg skulle lära ut lite hiking och kartläsning till. Så de skulle ha skattjakt. Skatterna var dels lite M&Ms och en flaska vin, men också de här gamla indianplatserna. Det var härligt att få komma ut från stan och se lite riktig natur som omväxling.

På vägen hem stannade vi till i en lite “gamla västern“-by som heter Julian med trähus längs en smal gata. Den är främst känd för sina äppelpajer, så vi åt tre olika. Det kändes som after-ski där vi satt i lite halvsportiga kläder på träbänkar. Såg en lama och några hästar.

När vi kom hem slumrade jag till en liten stund, sen gick jag och Donmienne till den lokala videobutiken för att hyra en film. Det är den bästa videobutiken jag någonsin varit i, jag är tvungen att skriva det igen. Denna gången upptäckte jag skräckfilmsavdelningen och sci-fiavdelningen. Enormt många. Massa charmiga B-filmer och knepig skit. Jag drömde lite om hur det skulle vara om jag och Daniel B. hade bott här, vi hade hängt i videobutiken alltid. Och alla våra polare från skolan hade hängt hos oss och kollat B-film och druckit ekologisk IPA. (De har ju ingen folköl här).

Nu lagar Donmienne mat, sen ska vi glo lite på Eddie Izzard, hyrt från videobutiken. Like you do...

2 kommentarer: