torsdag 1 mars 2012

Fishtacos, rymdstation, gulpläterade öronelektroder och min nya koreanska kärlek

Åt på koreanska restaurangen Do Re Mi House med ett helt gäng goa människor. De fyllde hela långbordet med tillbehör och smårätter och grejjer, det var helt fantastiskt, koreanskt är min nya favoritmat! Koreanen Sun som var med oss påpekade dock att detta bara var en “helt okej“ restauang.

På torsdagen var jag testperson till en tredjeårsstudents forskningsprojekt. Det gick ut på att ta fram normalmaterial till skolklinikens ABR- och EcOGutrustning. EcOG och ABR togs samtidigt med “tip-trodes“ som var som instickslurar med guldplätering. Skönt att slippa en nål i trumhinnan, men helt okej att stå ut med lite kall scrubcreme i hörselgången. Jag tycker dock det är sjukt jobbigt att sitta igenom ett ABR som börjar på 90dB. Jag är ganska känslig för starka ljud.

Sedan observerade jag lite klinik innan jag hade avslutningsmöte med Beverly Wulfeck. Vi var eniga och glada över hur bra allting har gått. Vi pratade också om framtiden, internationalisering, PH.D-mojligheter och utvecklingen av audiologiutbildningarna både i USA och Sverige.

På kvällen idag stack vi till en mexikansk restaurang, för tydligen var jag TVUNGEN att testa fishtacos när jag var här. Det var gott. Matig firre och kryddig smak. När vi kom ut var det fantastiskt stjärnklart och man kunde se Jupiter och Venus tydligt. Jag pekade ut ett ljus som rörde sig och gissade på en satelit. Men det var rymdstationen! Vi hade lyckats pricka in ovanligt gynnsamma ljusförhållanden. Skoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar