söndag 4 mars 2012

Zoo, musik, mat, mer mat, te och goa vänner

Gick på Zoo. Audiologistudenten Steve hämtade upp mig och hade en gratisbiljett till mig, perfekt! De hade varken Enhörning, Sharktopus, Liger eller Gil-man. Men en hel massa annat: en miljard skitfina fåglar, zebra, noshörning, giraffer, leopard (som var ute och gick i koppel) pandor, flodhästar, ormar, ödlor, skalbaggar, björnar, lejon apor... Gigantiskt och jättefint zoo. Efteråt såg vi till att jag fick äta koreansk mat igen. Drog hem till Steve och spelade gitarr, snackade gitarreffekter ett bra tag, lyssnade på musik och snackade skit. Sen hookade vi upp med hans flickvän och hennes kompis på en sushirestaurang i Fashion valley kallad Love Boat Sushi. Kul(?) namn. De var lite tjenis med en av kockarna så vi fick lite specialare. Helt fantastisk sushi, california style vilket är ganska annorlunda mot traditionell japansk. Stora festliga rullar som var pimpade och extravaganta. Riktigt gott!

Sedan glodde vi i fönstret till The Lego store på dyrt och nördigt lego. Jag insåg att jag inte hade min kamera på mig och dog inombords. Och de hade inte kvar den på restaurangen. Men vår servitör hade paus just då så när hon kom tillbaka visade det sig att hon hade lagt undan den och de ringde upp mig. Hela detta tog bara ca tio minuter, men mitt hjärta slog ett helt års slag. Pust!

Asiater som de är tog gänget mig sedan till ett kinesiskt te-ställe. Vi drack te med tapiokabollar i, "bobba". Det är svarta små tuggummiaktiga kulor om man äter upp. Riktigt knepigt. Inte jättegott, men inte räligt heller. Gott te! Sedan körde Steve mig hem och vi tog farväl. Fin avslutning på en redigt go vistelse i San Diego.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar